tipuri, riscuri, beneficii pentru sănătate, piele şi păr

0 1


FOTO: 123rf.com

În ultimii ani, uleiul de cocos a devenit unul dintre cele mai populare alimente, iar asta datorită beneficiilor pe care le are, nu doar asupra sănătăţii, ci şi a pielii şi părului, ba chiar ajută la scăderea în greutate şi poate fi folosit ca ingredient principal în reţetele culinare. Există peste 1,500 de studii care dovedesc că uleiul de cocos este unul dintre cele mai sănătoase alimente, ba chiar poate fi clasat ca un super aliment.

Tipuri de ulei de cocos

Ulei de cocos nerafiat. Acest tip de ulei de cocos oferă cele mai multe beneficii. Este extras din nucă de cocos proaspătă folosindu-se un proces de fermentare care protejează beneficiile şi proprietăţile acestuia. S-a descoperit că are cel mai mare nivel de antioxidanţi şi, deşi în acest proces se foloseşte căldura, studiile au demonstrat că nu afectează calitatea uleiului şi nici nu reduce nivelul de nutrienţi.

Uleiul de cocos extra virgin. Acest tip de  ulei de cocos este produs în urma presării la rece şi nu este produsă aceeaşi cantitate de antioxidanţi.

Ulei de cocos rafinat. De cele mai multe ori, uleiul de cocos rafinat nu are miros şi nici gust. În general, uleiul rafinat nu dispune de aceleaşi proprietăţi şi beneficii ca cel nerafinat.

Ulei de cocos fracţionat. Uleiul fracţionat este uleiul în stare lichidă, iar acest tip nu conţine beneficiile uleiului nerafinat, dar este bogat în grăsimi ideale pentru accelerarea creierului.

Ulei de cocos: beneficii pentru sănătate

Ajută digestia. Concentraţia uleiului de cocos de grăsimi benefice ajută la digestie. Proprietăţile sale microbiane luptă împotriva infecţiilor şi iritaţiilor cauzate de candida;

Sursă bogată de grăsimi sănătoase. Peste 50% din grăsimea pe care uleiul de cocos o conţine este acid lauric. Mai mult, uleiul de cocos este cea mai bogată sursă de acid lauric, după laptele matern;

Bun pentru hormoni. Consumul de grăsimi nepotrivite poate afecta hormonii. Uleiul de cocos conţine grăsimi specifice care ajută producţia naturală de hormoni;

Bun pentru imunitate. Acidul lactic, acidul octanoic şi acidul decanoic au proprietăţi antifungice, antibacteriene şi antivirale, benefice pentru sistemul imunitar;

Creşte absorbţia de calciu şi magneziu;

Remineralizează dinţii;

Sursă imediată de energie, deoarece odată consumat nu se depositează ca grăsime;

Consumat zilnic, ajută la scăderea rapidă în greutate;

Consumat zilnic, ajută la îmbunătăţirea somnului;

Consumat în mod regulat, ajută la îmbunătăţirea nivelului de insulină;

Ajută pielea să se vindece mai repede în urma unei intervenţii sau a unei infecţii;

Dacă se foloseşte în mod consistent pe piele, ajută la reducerea celulitei;

Te scapă de depresie şi anxietate;

Accelerează producţia de hormoni;

Te scapă de durerile provocate de hemoroizi;

Accelerează circulaţia sangvină;

Consumat în timpul sarcinii asigură bebeluşului grăsimile necesare pentru a se dezvolta.

Uleiul de cocos: beneficii pentru piele şi păr

Este un demachiant ideal pentru zona ochilor;

Creşte toleranţa la soare şi evită arsurile solare;

Luminează petele de îmbătrânire atunci când se aplică direct pe piele;

Poate fi folosit ca factor de protecţie solară;

Ideal pentru masaje şi scruburi pentru corp;

Poate fi folosit pentru hidratarea buzelor ca balsam natural;

Ideal pentru obţinerea unui bronz perfect;

În amestec cu sarea de mare poate îndepărta pielea moartă de pe picioare;

Folosit alături de bicarbonatul de sodiu poate fi un deodorant natural sau o pastă de dinţi;

Ajută la creşterea şi sănătatea cuticulelor;

Eficient pentru coate uscate;

Este o loţiune de corp ideală pentru bebeluşi;

Masat pe scalp ajută la stimularea creşterii părului;

Este un tratament ideal împotriva firelor rebele;

Oferă strălucire părului, iar asta datorită faptului că mineralele pe care le conţine penetrează bine firul de păr;

Este ideal pentru piele, oferind o barieră împotriva efectelor antiinflamatorii;

Uleiul de cocos: riscuri şi efecte negative

Atât aplicat pe piele, cât şi consumat ca aliment, nu reprezintă un risc, dar cu toate astea, uleiul de cocos conţine un tip de grăsime care poate creşte nivelul colesterolului dacă este consumat în exces.





Sursa: https://www.csid.ro/rd-17764278

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata