idei delicioase şi bogate în proteine

0 1


FOTO: 123rf.com

Micul dejun este considerat cea mai importantă masă a zilei şi pe bună dreptate. Cum altfel să-ţi începi dimineaţa dacă nu cu un plus de energie şi o masă delicioasă care să-ţi alunge senzaţia de foame şi care, totodată să-ţi satisfacă papilele gustative. Mai mult, micul dejun te poate ajuta să mănânci mai puţin pe perioada zilei. Iată câteva sugestii delicioase şi sănătoase cu care să-ţi începi ziua.

Iaurt grecesc şi fructe de pădure. Iaurtul grecesc este un pachet de proteine, dar mai ales de calciu şi potasiu, ideale pentru oase. Pentru un mic dejun care să-ţi ofere necesarul zilnic, adaugă deasupra fructe de pădure şi cereale.

Budincă de chia cu afine. Undeva la două linguri de seminţe de chia conţin 5 grame de proteină şi 10 grame de fibră. Odată lăsate la înmuiat în lichid, seminţele de chia iau forma unei budinci. Se pun pune o cantitate mică de lapte, cât să le acopere şi se lasă peste noapte, la frigider. Dimineaţa se poate mânca alături de miere şi fructe.

Cereale bogate în proteine.  Nu toate tipurile de cereale au aceleaşi valori nutriţionale. Unele dintre ele nu conţin prea multe proteine, în timă ce altele ne pot asigura necesarul zilnic, iar asta datorită prezenţei nucilor şi seminţelor.

Frittata cu legume. Cu 6 grame de proteine de fiecare, ouăle sunt una dintre cele mai bune moduri de a începe dimineaţa. Frittata cu legume poate asigura necesarul zilnic de proteine, iar în mai puţin de 20 de minute este gata. Aşadar, este un mic dejun sănătos şi rapid.

Somon afumat. Somonul afumat este un ritual al fiecărei dimineţi în ţările scandinave. Este bogat în omega-3, proteine şi poate fi consumat cu frittata, omlete sau chiar clasicul toast cu brânză slabă.

Toast cu unt de arahide. Uită de siropul de arţar şi fă o schimbare: untul de arahide. Două linguriţe de unt de arahidă conţin 7 grame de proteină, acizi graşi şi vitamine şi ajută nu doar la îmbunătăţirea stării de sănătate, ci şi la scăderea în greutate. Poate fi consumat şi cu smoothie-uri sau un castron de cereale integrale.

Brânză cottage cu fructe. Şi în cazul acestui aliment putem vorbi de prezenţa proteinelor, dar şi a aminoacizilor care ajută la refacerea musculaturii.

Terci cu quinoa. Aceste seminţe de mici dimebnsiuni sunt un pachet complet de proteine. Pentru micul dejun potţi servi quinoa ca terci, cu topping-ul tău favorit: scorţişoarp, fructe proaspete sau nuci.

Smoothie cu căpşune. Pentru o băutură bogată în proteine poţi opta pentru un smoothie complex. Amestecă în blender căpşunele, o banană, lapte şi câteva cuburi de gheaţă, iar pentru extra proteine alege iaurtul grecesc sau pudra de cacao.





Sursa: https://www.csid.ro/rd-17862744

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata