Cât de des mănâncă românii la restaurant şi ce comandă

0 1


FOTO: 123rf.com

În anul 2018, comportamentul de consum al românilor în zona de food a suferit modificări majore din multe puncte de vedere. În primul rând, valoarea bonului de consum a crescut şi totodată s-au observat creşteri substanţiale pe anumite segmente distincte ale pieţei, arată cel mai nou studiu realizat de Hospitality Culture Institute.

Anul trecut, zona de delivery a luat amploare, fiind segmentul din din paiţă cu cea mai mare creştere, depăşind în 2018 cu 15% din totalul pieţei de food.

„Anul 2018 a însemnat un adevărat boom pentru zona de food delivery. Marii jucători internaţionali, precum Uber Eats, Glovo sau Takeaway, şi-au îndreptat din ce în ce mai mult atenţia spre ţara noastră. Şi nu au făcut acest lucru aruncându-se cu capul înainte, ci tocmai pentru că înţeleg valoarea cercetărilor de piaţă profesioniste. Ei bine, aceste cercetări indică ţara noastră drept piaţa cu cel mai mare potenţial de creştere din zonă,” susţine Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Cât de des mănâncă românii la restaurant şi ce comandă

Aproximativ 80% dintre români au cumpărat cel puţin o dată mâncare gătită, în ultimele şase luni, se arată în urma studiului. Clienţii care frecventează restaurantele mănâncă în oraş de cel puţin patri ori pe lună, frecvenţa cea mai mare fiind înregistrată în rândul restaurantelor de tip cantină. În privinţa preferinţelor românilor în materie de mâncare, la fel ca în 2017, mâncarea românească se află pe primul loc al TOP-ului.

„Există în continuare o apetenţă ridicată pentru restaurantele de tip românesc, însă faţă de anul trecut observăm o orientare a consumatorului român către diversitate şi varietate, arătând un interes în creştere pentru restaurantele cu bucătării internaţionale,” arată Laurenţiu Asimionesei, reprezentantul companiei Stratesys.

Cele mai importante criterii după care îşi aleg românii restaurantele sunt, în ordinea importanţei, următoarele: diversitatea ofertei, gustul şi calitatea produselor şi accesul la restaurant.

Ediţia a II-a a celui mai mare research naţional în zona de food a fost realizata la inceputul anului 2019, în 5 dintre cele mai mari oraşe din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj, Iaşi.





Sursa: https://www.csid.ro/rd-17911069

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata