Agentia globala de fotografii Getty Images interzice prelucrarea in Photoshop a pozelor din galeriile sale

124

Agentia Getty Images nu mai accepta incarcarea de poze cu modificari aduse in Photoshop pentru a face modelele sa para mai subtiri sau mai mari. Asadar, Getty Images a anuntat ca a interzis imaginile in care apar femei ale caror corpuri au fost prelucrate in mod vizibil.

Aceasta miscare din partea agentiei globale de fotografii vine ca un raspuns la o noua lege data in Franta care cere ca imaginile editate in Photoshop a anumitor persoane sa fie etichetate in mod vizibil, a fost introdusa de la data de 1 octombrie.

Getty Images nu mai accepta imagini care au fost editate in Photoshop

Cu ocazia aceasta, agentia de imagini a explicat acest lucru si contributorilor sai, sustinand ca noua regula nu se aplica, totusi, la toate modificarile facute unei poze.

Alte schimbari facute modelelor cum ar fi schimbarea culorii parului, a formei nasului, retusarea pielii sau a imperfectiunilor, etc, sunt in afara obiectivului acestei noi legi si, prin urmare, sunt inca acceptabile.

Ca lider in comunicarea vizuala, Getty Images isi preia responsabilitatea de a asigura reprezentari vizuale autentice si corecte. Perceptiile noastre legate de ceea ce este posibil sunt deseori intruchipate de ceea ce vedem: o imagistica pozitiva poate avea un impact direct in lupta cu stereotipurile, poate crea toleranta si poate imputernici comunitatile pentru a fi reprezentate in societate.”

Noua lege intrata in vigoare in Franta, in anul 2015, stipuleaza clar ca fotografiile cu modele care au fost modificate in mod digital pentru a parea mai subtiri, mai mari sau cu forme, trebuie sa fie etichetate in mod corespunzator, cu informarea ca imaginile in cauza au fost retusate.

Industriile de moda si frumusete si media sunt inca dominate de nenumarate imagini retusate cu femei. Cercetarile au scos la iveala faptul ca aceste imagini prelucrate, care nu arata fata corecta a lucrurilor, ci o realitate modificata, au un impact negativ asupra stimei de sine si a imaginii corporale a oamenilor obisnuiti.

Studiile sugereaza ca numai uitandu-te la fotografii cu femei slabe timp de 15 minute iti poate afecta perceptia asupra imaginii unui corp ideal. Presa tiparita si online este asociata des cu ideea de perfectiune, de forme ideale si de un corp tras ca prin inel, ceea ce duce la insatisfactie, stima de sine scazuta, tulburari de alimentatie si operatii estetice in randul femeilor ce cred ca asta se cere.

Din cauza imaginilor prelucrate si editate cu abilitate in Photoshop, majoritatea femeilor sustin ca nu se simt bine in corpul lor si ca ar dori o schimbare. Mai mult decat atat, cea mai mare parte dintre femeile subiecte ale unui studiu a afirmat faptul ca ceea ce vede in reviste, ziare, panouri publicitare si in catalogurile de haine ar fi chiar felul in care arata acele femei modele in realitate.

Si de fapt nu este deloc asa. Foarte buna initiativa, Getty Images!

Sursa: independent.co.uk

Sursa foto: knowyourmeme.com

loading…
SHARE